COM FER UN GRUP?

Sempre hi sortireu guanyant!

Troba el teu espectacle

Espectacles a EDUCA

Funcions escolars a 15€ 
23 gener 2020 al 13 febrer 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

Un dels retrats més àcids i divertits que s’han fet mai sobre la hipocresia social.

La gloriosa trajectòria d’Oscar Wilde va quedar arruïnada sobtadament amb la condemna a dos anys de presó que l’acusava d’indecència per la seva vida privada, només tres mesos després d’haver estrenat aquesta comèdia.

L’escriptor, que no es refaria d’un cop tan dur, ja havia denunciat sovint la hipocresia d’una societat cada cop més conservadora i controladora sobre la intimitat dels seus ciutadans. Una hipocresia que, de manera premonitòria, esdevindria la protagonista d’aquesta deliciosa obra mestra sobre els embolics amorosos de dos joves britànics i les seves secretes dobles vides, la qual anticipa algunes de les principals avantguardes del segle XX.

Torna un dels grans èxits de La Brutal i el TNC, que vam poder veure al Poliorama la temporada passada.

Objectius didàctics

  • Coneixement de l’obra d’un dels autors més importants de la història de la literatura anglesa, Oscar Wilde.
  • Identificació i contextualització de manifestacions literàries diverses en l’estructura dels diferents gèneres literaris, tal com apareixen en els contextos històrics i culturals: narratius, poètics, teatrals o d’altres.
  • Coneixement de les convencions, interpretacions i adaptacions d’obres representatives de la història literària en el teatre, el cinema i en altres manifestacions estètiques.
  • Reacció personal davant d’una obra de valor estètic (literària, cinematogràfica, còmic) expressada oralment o per escrit, utilitzant com a suport anotacions, esquemes, etc.

Col·loqui postfunció

Dimecres 22 de gener us oferim participar d’un col·loqui amb la companyia en acabar l’espectacle.
Durada: 30 min.

Escoles a 12€ 
09 octubre 2019 al 31 octubre 2019
Teatre Poliorama - Barcelona

La Plaça del Diamant, publicada per primer cop el 1962, és considerada l’obra més emblemàtica de Mercè Rodoreda i un clàssic de la novel·la de postguerra. Aquesta adaptació dirigida per Paco Mir (El Tricicle) i produïda per la Companyia Eòlia té el repte d’intentar ser fidel a l’esperit d’una novel·la cabdal de la literatura catalana.

D’una novel·la es poden fer tantes adaptacions com lectors i la nostra, sortosament, coincideix amb la que podria fer gran part del públic: comprimir quaranta anys de la vida de la Colometa en vuitanta minuts plens d’emoció i tendresa, un miracle que només es pot fer amb set actors entregats que es multipliquen en una vintena llarga de personatges aconseguint que el muntatge no perdi ni l’encant pausat dels ambients que recorre la protagonista ni el to de l’obra original. Tot un repte.”

Paco Mir

 

ARGUMENT

Amb el rerefons de la postguerra i el record de la República i de la guerra civil, La Plaça del Diamant se centra en el personatge de la Natàlia, la Colometa, una dona jove que en representa moltes d’altres a qui va tocar viure un període de la història especialment cruel. Al llarg del text, el lector va descobrint la resignació d’aquesta dona davant la realitat que li ha tocat viure. La novel·la és una crònica de la Barcelona de postguerra i de com aquest període històric va marcar la vida d’una generació.

VALORS PEDAGÒGICS

• Apropament a la vida i època de Mercè Rodoreda.
• Apropament a l’obra LA PLAÇA DEL DIAMANT: una obra clau de la literatura catalana del segle XX.
• Desenvolupament de l’empatia.
• Reflexionar sobre el paper de la dona tant en l’època en què va ser escrita com en l’actualitat.
• Reflexionar al voltant de les relacions interpersonals i del concepte amor.
• Desenvolupament d’una actitud activa envers la societat present i futura: pensament crític, creativitat, treball en equip i respecte per la diversitat cultural i literària del país.

Col·loqui postfunció

El 9 d’octubre us oferim participar en un col·loqui amb la companyia en acabar l’espectacle.
Durada: 30 min.

Taller escenes amb els actors

Pots descarregar-te el dossier i la fitxa per contractar aquest taller a l’Escola Eòlia  AQUÍ.

EScolar a 15€ 
13 novembre 2019 al 09 gener 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

Una nena en un camp de refugiats que plora desconsoladament perquè ha perdut als seus pares es troba amb un personatge fantàstic que la consola explicant-li la història de Pèricles.

Maremar explica la història d’una família formada per pare, mare i una filla, que, fugint dels desastres de la guerra, queden separats els uns dels altres i passen tota mena de dificultats i vicissituds fins que finalment es poden tornar a reunir quan tota esperança semblava impossible.

Tota la història és una gran metàfora d’una vida plena de pèrdues i naufragis d’una nena refugiada que finalment també es retroba amb la seva família. Maremar vol aportar un bri d’esperança a la dura realitat dels refugiats i dels que han de fugir del seu país per tal de sobreviure.

Objectius didàctics:

  • Coneixement de l’obra d’un dels autors més importants de la història del teatre mundial, William Shakespeare.
  • Vincular els continguts argumentals de l’obra amb aspectes rellevants presents en el món actual i la problemàtica que es viu en alguns indrets de la Mediterrània.
  • Anàlisi de com es pot adaptar un text clàssic a través del teatre total que inclou dansa, música i teatre.
  • Coneixement i valoració d’una companyia reconeguda del teatre català: Dagoll Dagom.
  • Coneixement de l’obra del cantautor català Lluís Llach.
  • Descobrir com els actors i actrius expressen, mitjançant la música, idees i emocions molt properes a experiències reals.
  • Reflexió sobre el llenguatge musical, el procés creatiu i els diferents elements que formen un projecte de teatre musical.
  • Valoració de la pràctica musical i coreogràfica com a font de coneixement i d’expressió.
  • Coneixement d’una nova forma de crear estructures melòdiques sense música gravada i a partir del cant a cappella.
  • Aproximar al públic jove a una experiència musical teatral original i crear interès.
  • Gaudir d’un espectacle en directe i descobrir una forma d’entreteniment.

Col·loqui postfunció

Dimecres 13 de novembre us oferim participar d’un col·loqui amb la companyia en acabar l’espectacle.
Durada: 30 min.

Escolars a 10€ 
15 novembre 2019 al 29 novembre 2019
Teatre Poliorama - Barcelona

Romeu i Julieta és la història d’un primer i últim amor. La història de dos joves per desprendre’s del llegat d’odi que no els deixa estimar, que no els deixa estimar-se.

Quan es coneixen, l’amor dels ingenus Romeu i Julieta és pur, complet, absolut. Aquest goig només dura un instant. El moment de saber que el seu amor estarà condicionat per l’odi entre les seves families és l’inici d’un destí fatal que acaba amb la mort dels amants. L’herència els assassina.

Romeu i Julieta és la història de la impossibilitat de desprendre’s del propi llegat.

Col·loqui

El divendres 15 de novembre, en acabar la funció, hi haurà un col·loqui amb la companyia.

Durada: 30 minuts

OBJECTIUS DIDÀCTICS

  • Coneixement de l’obra d’un dels autors més importants de la història del teatre mundial, William Shakespeare, a través d’una de les seves obres més cèlebres: “Romeu i Julieta”.
  • Vincular els continguts argumentals de l’obra amb aspectes de la realitat actual; establir parallelismes entre la història de Romeu i Julieta i els nostres dies.
  • Reflexionar sobre els grans temes que presenta l’obra: l’amor versus l’odi, el conflicte transgeneracional, la mort, el destí i l’
  • Connectar els continguts argumentals referents a la història dels dos protagonistes amb l’experiència pròpia dels alumnes. Com defensen i comuniquen les seves pròpies idees? Com es relacionen amb els seus familiars i amics?
  • Anàlisi de com es pot adaptar un text clàssic utilitzant mecanismes narratius propis del món audiovisual.
  • Coneixement i valoració d’una companyia jove emergent: Projecte Ingenu.
  • Coneixement del context de l’autor i els seus contemporanis: l’Anglaterra elisabethiana.
  • Coneixement de l’obra del compositor John Dowland i el format musical dels “madrigals”.
  • Descobrir com els actors i actrius poden expressar-se tant en un llenguatge concret (text) com en un llenguatge abstracte (música i coreografies). Reflexionar sobre com percebem aquests llenguatges i quines emocions o idees poden transmetre cadascun.
  • Reflexió sobre el llenguatge musical, el procés creatiu i els diferents elements que formen un projecte de teatre.
  • Valoració de la pràctica musical i coreogràfica com a font de coneixement i expressió.
  • Coneixement d’una nova forma de crear estructures melòdiques sense música gravada i a partir del cant a capella.
  • Aproximar el públic jove a una experiència musical i teatral original i crear interès per aquests disciplines.
  • Gaudir d’un espectacle en directe i descobrir en ell una forma de ritu contemporani.

Romeo&Julieta from Projecte Ingenu on Vimeo.

English theatre · 10€ 
03 març 2020 al 13 març 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

ESPECTACLE EN ANGLÈS

Representar un Hamlet sense talls duraria més de 4 hores i mitja. En aquesta versió adaptada per Paco Mir, Hamlet o not, s’han fet alguns talls per apropar el clàssic als estudiants d’anglès. Una adaptació que trasllada la dramatúrgia als anys 80, amb una trama trepidant que condensa en 75 minuts l’obra més enigmàtica de Shakespeare sense renunciar a l’essència de la història ni els diàlegs originals (en anglès modern).

Hamlet, el príncep de Dinamarca, haurà de descobrir qui va assassinar al seu pare, quins amics de la cort li són fidels i quins d’ells són traïdors. L’aparició del fantasma del seu pare, l’amor d’Ophelia i altres circumstàncies faran que Hamlet es torni boig. O potser és el més lúcid de tota la cort?

Hamlet or not és una adaptació a l’anglès modern per a un públic ampli a partir de catorze anys, amb un nivell intermedi d’anglès (B2 – First). Qui estudia una llengua estrangera té una característica en comú: la ment està desperta i en tensió. Shakespeare sempre és generós amb l’espectador amb aquest estat d’atenció i transformació. Els seus personatges són com són els altres i tot el que poden arribar a ser. I des d’aquí volem treballar la llengua: des de la vida mateixa.

TO LEARN OR NOT TO LEARN

To learn or not to learn, this is the question that concerns us.

Languages change. Theatre and education change with them.

How can we bring ancient Shakespeare closer to modern English students? We will pause the play to explain scenes, use contemporary words where possible and resort to humor to open the students’ minds, as well as counting on other surprises onstage.

With and  English-speaking cast

VALORS PEDAGÒGICS

Llengua i literatura angleses

Redacció de ressenyes crítiques senzilles sobre l’obra literària.

Identificar les idees principals d’un text oral d’una certa complexitat lingüística i discursiva.

Arts escèniques

ANALITZAR els rols i personatges en les conductes dramàtiques i teatrals.

Explorar les característiques escèniques del “Globe”, el teatre nu de Shakespeare.

Filosofia

Discernir sobre l’acció moral i l’acció racional, i analitzar els seus fonaments. Plantejament de responsabilitats en contextos regalis, normatius i morals.

Obrir un espai de reflexió al voltant de la venjança.

DOSSIER

Pots descarregar-te el dossier de l’espectacle, AQUÍ.

COL·LOQUI POSTFUNCIÓ

El 3 de març us oferim participar en un col·loqui amb la companyia al final de l’espectacle.

Durada: 30 min.

Funcions escolars a 10€ 
20 gener 2020 al 31 gener 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

Un escape room diferent, interactiu i educatiu!

Un espectacle on a través del joc es toquen aspectes relacionats amb la ciència. La Mia, una robot d’intel.ligència artificial avançada, s’ha escapat de l’empresa on l’han fabricat. Ha descobert una informació que pot salvar la humanitat però que dóna pocs beneficis econòmics, i això no interessa a tothom…. Perseguida pels que la volen destruir, la Mia s’ha refugiat al teatre buscant gent sensible a qui pugui transmetre el seu gran secret. Però hi ha un petit problema: està programada per autodestruir-se si revela informació confidencial. Per tant, hauran de ser els seus interlocutors els qui, a través de les pistes i els enigmes que ella plantegi, descobreixin la clau que garanteix la felicitat, la seguretat i la supervivència de l’espècie humana.
Tic, tac, tic, tac; el cronòmetre està en marxa. Resoldre l’enigma o destruir-se. Escapar-se o morir. Que comenci el joc!

 

Objectius didàctics

  • Observació i descripció científica d’estructures a l’Univers i a la Terra, de materials i éssers vius, utilitzant el vocabulari de manera rigorosa.
  • Raonament i prova (ús/utilització, interpretació, anàlisi, distinció, comparació, comprensió, selecció, significat, efecte).
  • Desenvolupament d’estratègies de càlcul mental i d’estimació de resultats de càlculs, i comparació amb els resultats obtinguts a través dels càlculs precisos.
  • Utilització de models matemàtics per a la resolució de problemes recreatius i per a la determinació d’estratègies de resolució de jocs d’estratègia de tipus numèric.
  • Argumentació de les conclusions d’una recerca tenint en compte variables diferents, punts de vista alternatius i el seu caràcter provisional.
Escolars a 8€ 
07 febrer 2020 al 21 febrer 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

A la Sol li agrada el Martín, però el Martín mai s’ha fixat en la nostra protagonista (tot i que és una nena molt especial): duu unes cuetes molt divertides, unes ulleres massa grans, uns vestits sempre multicolors i –el que la fa més diferent– duu unes ales i molts ocells al cap. Però el Martín segueix sense mirar-la i ella, aconsellada pel seus amics, es canvia de pentinat, es treu les ulleres, comença a vestir-se com tothom i perd les ales i els ocells i, de cop, quan finalment ja és una més i s’assembla a la majoria, quan ja ha perdut tot el que la feia única, el Martín es fixa en ella. Però la Sol encara haurà de prendre una altra decisió: val la pena canviar la nostra manera de ser per agradar als altres?

Col·loqui postfunció

Divendres 7 de febrer us oferim participar d’un col·loqui amb la companyia en acabar l’espectacle.
Durada: 30 min.

Objectius didàctics

  • Dramatització de situacions i textos literaris.
  • Descoberta de les formes d’organització de l’escola i de l’entorn proper, valorant la importància de la convivència.
  • Reconeixement dels drets i deures de les persones del grup, així com la importància del diàleg en la resolució de conflictes.
  • Apreciació que la manera de ser i de pensar, els valors i les creences influeixen en la manera com ens relacionem amb i a través de l’art.
  • Valoració positiva de la diversitat de posicionaments, judicis i arguments que desvetllen els objectes i les imatges.
  • Expressió oral d’idees, emocions i experiències, que desvetllen les manifestacions artístiques i culturals per promoure la comprensió crítica.
  • Apreciació de la influència de l’experiència cultural de l’entorn en la comprensió, interpretació i creació musical i escènica.
  • Expressió raonada de sensacions personals i respecte davant les opinions dels altres.
8€ per alumne 
01 octubre 2019 al 30 abril 2020
Escola EÒLIA - Barcelona

Proposem un taller introductori en què ens endinsarem en el món de la tècnica teatral a través de l’energia, la fisicalitat i la connexió entre la veu, el cos i les emocions.

El que proposem en aquest taller és, a partir de divertits exercicis i del treball de micro-escenes, poder descobrir-nos a nosaltres mateixos, estimular i confiar en la nostra intuïció per potenciar-la, treballar l’escolta activa amb el company/a i desenvolupar les eines interpretatives innates que ja tenim.

Cursos recomanats: 4Eso, 1bat i 2bat

Lloc : Seu d’Eòlia

Professorat: Professionals en actiu de les arts escèniques i docents d’Eòlia Esad

Contacte i reserves directament amb EÒLIA: Casp 82 08010, Barcelona 933 192 397 eolia@eolia.cat www.eolia.cat

Funcions escolars a 15€ 
01 abril 2020 al 27 maig 2020
Teatre Poliorama - Barcelona

El món que l’Empar Moliner desplega en els seus contes és d’una lucidesa radical i estimulant. Els personatges són un reflex de la societat: contradictòria, estressant, divertida, irònica i càustica. L’espectacle agafa el bo i millor dels seus contes i en fa un retrat contundent, posant la dona al centre. Les quatre actrius de T de Teatre encarnaran mares, amigues, amants, treballadores, feministes… Totes elles construïdes amb la intel·ligència, la sensibilitat i la mirada crítica d’una dona que, sabent-se com elles, ens posa davant nostre un mirall per a fer-nos reaccionar.

Funcions escolars a 15€ 
02 octubre 2019 al 09 octubre 2019
Teatre Romea - Barcelona

Què passaria si la Nora, el personatge més conegut de Henrik Ibsen, reaparegués a la mateixa casa que havia deixat enrere  vint anys abans? Emma Vilarasau i Ramon Madaula ens ho expliquen de la mà d’un autor nord-americà d’èxit

Segur que encara recordeu el final de Casa de nines, una de les creacions més conegudes d’Ibsen. Un drama prefeminista ambientat a Noruega en el qual la Nora, la seva protagonista, no acceptava representar el paper assignat a les dones del seu temps i ser tractada com una pertinença més, una nina en mans del seu marit. Ella era l’encarregada de tancar l’obra en sortir per la porta principal del domicili familiar per no tornar-hi mai més. Dins, quedaven un marit -el banquer Torvald Helmer- i uns fills que, des d’aquell moment, serien aliens a la nova vida que emprenia la Nora.

Però, i si vint anys més tard, aquesta dona valenta i inconformista tornés a picar a la mateixa porta? Aquest és el punt de partida de A doll’s house, part 2 de Lucas Hnath, un dramaturg de Florida instal·lat a Nova York que s’ha convertit en un dels autors més representats del seu país i que ha vist el seu text convertit en un dels grans èxits de Broadway. En aquest text, Hnath converteix la porta a la qual truca la Nora al principi de la funció en un personatge més. En traspassar-la per tal de demanar al seu marit que signi els papers del divorci, la protagonista es veurà obligada a defensar les seves eleccions davant dels habitants de la casa i a assumir les conseqüències que els seus actes van tenir en la vida dels qui havien estat els seus familiars directes.

Dirigeix el muntatge Sílvia Munt, reconeguda actriu, directora i guionista. D’entre els seus últims treballs com a directora d’escena cal destacar Les noies de Mossbank Road, d’Amelia Bullmore (La Villarroel, 2017-2019, premi de la Crítica en la categoria de millor actriu ex aequo per a Cristina Genebat, Marta Marco i Clara Segura); La resposta, de Brian Friel (Grec 2018, nominada als premis Max en la categoria de millor direcció), i El preu, d’Arthur Miller (Grec 2016). En aquesta nova aventura escènica, l’acompanyen Emma Vilarasau, un dels valors més reconeguts de l’escena catalana actual, i Ramon Madaula, un actor de teatre, televisió i cinema que ha exercit també com a autor i productor teatral.