COM FER UN GRUP?

Sempre hi sortireu guanyant!

13 setembre de 2019

Un any més us presentem la selecció dels millors descomptes per la temporada 2019-20 de la programació del Gran Teatre del Liceu!!Veniu a disfrutar d’una temporada immillorable que commemora els 20 anys de la seva reinauguració.

Gaudirem de produccions històriques encara vigents, amb nous cantants i noves lectures que mostraran la tradició de l’òpera amb un mateix objectiu: emoció i música.

La temporada acollirà títols i propostes diverses per tal de satisfer tots els gustos… A continuació us els revelem:

  • La primera protagostista serà la Sarsuela: El proper 15 de novembre, sota la direcció de Lluís Pascual,  tindrem la oportunitat de disfrutar de Doña Francisquitauna de les sarsueles més populars d’Amadeu Vives amb Maria José Moreno i Celso Albelo amb una posada en escena que canvia els diàlegs parlats per oferir una visió fresca de la sarsuela del mestre de Collbató. Ubicada en tres temps diferents, els amors de Fernando, Francisquita, Don Matías i Aurora “la Beltrana” passegen en un context dissenyat escenogràficament per Alejandro Andújar, en aquesta coproducció entre el Liceu i el Teatro de la Zarzuela de Madrid. Una nova manera d’apropar-se al género grande de la mà d’un equip artístic senzillament extraordinari!
  • Per altra banda, el 10,12 i 22 de desembre Alagna y Pankratova protagonitzen una de les produccions más aclamades de la Royal Opera House: Cavalleria rusticana a PagliacciDamiano Michieletto presenta el doble programa operístic per excel·lència, format pels dos títols més emblemàtics del verisme. Gairebé dos manifestos artístics i, gràcies al director italià, dues cares de la mateixa moneda, amb incursions de personatges de Cavalleria rusticana a Pagliacci i viceversa. Els recursos visuals de l’espectacle barregen temàtiques d’una òpera dins l’altra, ambientant l’acció d’ambdós títols a la Itàlia de la dècada de 1950 incidint en “mostrar un tros de vida”, tal com es canta al pròleg de Pagliacci. Una aclamada producció que el 2016 va guanyar a Anglaterra el Premi Laurence Olivier al millor espectacle operístic.
  • Despertant l’esperit nadalenc, el 21 i 22 de desembre, tronarem a disfrutar del ja clàssic Conte de Nadal de Charles Dickens sota la direcció d’Albert Guinovart .Els fantasmes del Nadal del passat, del present i del futur aconseguiran estovar el cor endurit de l’usurer Scrooge. El Cor Infantil Amics de la Unió juntament amb l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu ofereixen un concert molt especial il·lustrat amb la poesia de la sorra.
  • Estrenada amb gran èxit a París i represa en anys successius (incloent-hi una paròdia), els dies 16 i 20 de maigJordi Savall torna al Liceu amb Alcione, una òpera escenificada i la producció de l’Opéra Comique. L’òpera de Marin Marais estableix un pont entre les tragèdies líriques de Lully i les de Rameau. Per a la directora escènica Louise MoatyAlcione és una obra oberta a una posada en escena imaginativa. Així es presenta la producció de l’òpera de Marin Marais: amb elements procedents del món dels acròbates de circ. Ells són els qui desperten una evident admiració, com ho feien els ballarins que actuaven en el context d’una tragédie lyrique com Alcione.
  • Per finalitzar la temporada, l’11 i el 22 de juny, ens arriba un clàssic: Carmen de Georges Bizet. Un muntatge icònic i referent de Calixto Bieito amb les veus de Rachvelishvili, Margaine i Abrahamyan. Tot i el fracàs de la seva estrena i que pràcticament va acabar amb la vida de Bizet, Carmen ha esdevingut, des del darrer quart de segle xix, una de les òperes més estimades pel públic d’arreu. Sobre el relat homònim de Prosper Mérimée, el compositor francès va convertir la gitana cigarrera en un personatge immortal per la seva llibertat indòmita, marcada per la fatalitat. Amb aquest títol, el director escènic Calixto Bieito va debutar en el món de l’òpera, en el marc d’un ja llunyà Festival de Peralada del 1999 —mesos abans de la reobertura del Liceu— i amb un muntatge que després s’ha reposat en diversos teatres nacionals (incloent-hi el Liceu) i internacionals. L’acció s’ubica al nord de l’Àfrica, en el marc d’una de les últimes colònies espanyoles, en què la suor de la vida i la sang de la mort corren cap a un fatal i mutu encontre.