“Tot el que s’ha dit sobre la mort d’Antoni Gaudí, és fals. Entorn de la misteriosa figura de l’arquitecte universal, s’amaguen conspiracions, enigmes, sectes, símbols ocults, plànols fins ara desconeguts… O al menys, això és el que defensa una arquitecta, que presenta la seva Tesi Doctoral: Els últims dies de Gaudí.
Mentre la jove fa la seva presentació, veurem in situ els últims moments d’Antoni Gaudí que corroboraran o contradiran la versió de la jove arquitecta. El va matar un tramvia? Va ser assassinat? Va fugir de la seva pròpia fama? Per què triga tant la Sagrada Família a acabar-se?
Una obra de teatre que barreja passat i present, misteri, humor. On fabular al voltant de el personatge de Gaudí. On el públic és tribunal, còmplice i prendrà part activa en la resolució d’enigmes.
I tot això en el marc incomparable de l’Amfiteatre Anatòmic de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. Just a la banda d’on, diuen, que va morir Gaudí… o no… “